10 Nisan 2014 Perşembe

AYAKKABI YENİLEME

  Kıyafetlerimin, uzun süredir, nerdeyse tamamını kendim dikiyorum. Bu yüzden son yıllarda dolabımdaki ayakkabı sayısında hızlı bir artış meydana geldi. Çok hızlı değişen ayakkabı modasını da ele alırsak demode olan ayakkabılardan kurtulup yenilere yer açmak gerekiyor. Fakat kendim diktiğim için neredeyse bedavaya getirdiğim eski kıyafetleri çok çabuk gözden çıkaran ben, para verip aldığım ayakkabıları elden çıkarmaya bir türlü kıyamıyorum. Bu demode ayakkabılar için ise uzun zamandır bir şeyler düşünüp dururdum.
 Sonunda kumaş parçalarımın arasındaki somon renk dantel aklıma geldi. Malum dantel esnek bir kumaş olduğundan ayakkabıyı daha iyi kavrar ve büzme, kasma yapmaz diye düşündüm. İyide düşünmüşüm. Önce ayakkabıları dantel ile yapıştıcı yardımı ile bir güzel kapladım. Fazlalık kısımları kestim. İç kısımları birazcık pay bırakarak kestim ve yine yapıştırıcı yardımı ile içe sabitledim. Daha sonra ise ayakkabı ile dantel kumaşın birbirine iyice kaynamasını sağlamak amacıyla  ''CADENCE- Akrilik vernik-parlak'' üzerine geçtim. Bunu çok yoğun bir şekilde yaptım. Ayakkabılarım kuruduğunda çok sağlam olduklarını gördüm.
 İnşallah sokakta da bu şekilde sağlam yapılarını korumayı başarabilirler. Yaz ve sıcak bahar günlerinde benim için bir alternatif oluşturmuş olurlar.
Bildiğiniz gibi bir önceki postumda bu şekilde kombinlemiştim. Bu yıl yine küçük topuklar moda olmaya başladığına göre (ki ben zaten hep çok severdim) rahat rahat giyerim artık. Hem şık hem rahat olduğum bu ayakkabı çeşidini..
     Bu tür çalışmalar her zaman iyi sonuç vermeyebiliyor. Bazen keyif yerine işkence halini alıyor. Bende bu çalışmayı yapaken eldiven kullansaymışım hiç fena olmazmış hani.. Daha sonra bütün gün ellerimdeki yapıştırıcıları çıkarmakla uğraşmazdım.
         Benden önce bu tür çalışmalar yapıp internette paylaşan tüm arkadaşlara selam olsun. Hepsinin eline emeğine ve de fikrine sağlık. 
   Herkese bol dikişli bol DIY' li günler  :))

Hiç yorum yok: