11 Nisan 2014 Cuma

MATEMATİK

 Okul hayatı boyunca Matematik dersinin gerçek hayatta hiç bir işe yaramayacağını, dört işlemden sonrasının yalan olduğunu düşünerek geçirdim öğrencilik yıllarımı. Tabi bu notlarıma da yansıdı ve sözelci oldum. Fakat 30' lu yaşlar her konuda olduğu gibi bu konuda da çok değiştirdi beni. Son iki yıldır başladığım kitabı bile bitiremez oldum. Oysa eskiden ne çok okurdum.
      Neyse asıl konuya geleyim tekrar. Penye kumaştan bluz dikmenin matematiğini çözdüğümü anlatacaktım ve konuya böyle girmeye çalıştım. Öncelikle çok orjinal desenli bir penye kumaşım var. Onu aklımda yarattığım tasarıma uygun bir biçimde katlayıp üzerine şu İrem Hanımın etkinliğinde kullandığım kalıbı koyuyorum.
 Fakat kalıba hiç sadık olmadan yine aklımdaki tasarıma göre kesiyorum. Kestiğim parçayı ön olarak düşünüp arkayı düz siyahtan çalışacağım için aynı ölçülerde siyah kumaşıda kesiyorum. Yanlız ben arka parçanın birazcık daha boyunu uzun tutup asimetrik bir bluz çalıştım.


 Yukarıda gördüğünüz yamuk parçalar ise kumaş katında kesilmiş kollar..
  Kesme işlemimiz bitti. İşte bu noktada sıralamam çok önemli. Önce bir omuz dikişini atıyorum. Diğeri bekliyor. Uzun ve kumaşın esnek yönünden kestiğim kumaş parçasını açık olan yakaya aşağıdaki gibi şeridi hafif esneterek iğneleyip güzelce dikiyorum. Şeridin kat yeri iç kısıma bakacak. Açık yeri ise kumaşla eşit olacak şekilde ayarlanacak. İlk olarak zikzak dikiş ile dikip sonra da zik zak dikişin tam üst sınırından daha hafif zikzak çekilecek.

 Diğer omuz dikişini yapabiliriz artık. Şimdi diktiğim omuzları yüzü bana bakacak şekilde  yere yatırıp yüzü yüzüne gelecek şekilde kolları takıyorum. Kol uçlarınında dikişlerini çekip daha sonra yan dikişleri geçiyorum..

 Bu penye bluz dikme tekniği ile bluzlar o kadar çabuk ve sorunsuz bitiyor ki 1-2 saate giyilebilen bluzlarınız oluyor.. Mesela ben bu bluzu dün gece diktim. Bu sabah pazara giderken bu şekilde kombinledim.
Öğleden sonra ise havanın daha iyi olması sebebiyle böyle giydim. Son diktiğim parçalar içinde bu üçüncü siyah beyaz çizgiler. İyice Daton Kardeşler' e döndüm. Ama vitrinlerde de çok görüyorum. Ayrıca her renkle de kombinlenmesi çok avantajlı..
  HERKESE BOL DİKİŞLER.. MUSMUTLU, HUZURLU, KEYİFLİ, GÜNLER..:))

Hiç yorum yok: