30 Kasım 2014 Pazar

TABA RENK ÇANTA

 Bu güne dek kendim çanta dikmeyi düşünmüş fakat uygulamaya geçirememiştim. Fakat geçen cuma günü pazarda metresi 6 tl den bu güzel taba renkli suni deriyi bulunca hemen yarım metre aldım. Tabi sıcağı sıcağına daha o akşam diktim.  Öncelikle uzun kenarından saplar için 10 cmlik bir parça çıkardım. Kalan kısmı ucundan 50 cmlik kadar içe katladım. O kısım çantanın gövdesi oldu. Üst kısımda kalan parçayı da ön kısımlarına cep gibi diktim.


 Hem taba rengin verdiği hoşluk hemde o ön gözlerin verdiği kullanım rahatlığı sayesinde benim çok işime yarayacak bir parça oldu. Ayrıca en son 6 yıl önce taba rengi bir çantam vardı. O gün bu gündür bir türlü almak kısmet olmamıştı.
İçinin astarını ise evdeki atık kumaş torbasının içinden buldum. Saplarla birlikte çift dikiş sabitledim.
Kalan küçük parçacıklardan birde cüzdan diktim. Hiç kumaş artmadı ve tam istediğim tarzda sade bir çantam oldu. Bu arada deri dikerken teflon ayağınız yoksa ve makine ayağı kaymıyorsa dikiş geçeceğiniz yere birazcık makine yağı sürün. Ben bu çantayı bu yöntemle diktim.

Hiç yorum yok: