27 Temmuz 2015 Pazartesi

ETKİNLİK ETEKLERİM

Aslında Funda'dan önce yayınlamayacaktım ama son günlerde ne dikiş ne fotoğraf ne de blog yazmaya vakit ayıramayınca yayınlamak istedim. Bildiğiniz gibi Sevgili Funda'nın sayesinde hepimiz maksi etek sahibi olduk. Ben maksi etek giymeyeli bir hayli zaman olmuştu. Sanırım en son 90'larda giymiştim. Fotoğrafları kızım çektiği için desen çok belli değil. Ama lacivert beyaz birazda pudra renkli, küçük desenli.
Eteği basit basma etek formundan çıkarmak için yan tarafta bulunan dikişe yırtmaç ve de önlerine iki adet körüklü cep yaptım. Körüklü dediysem; ceplerin alt kısımlarına ikişer pile kırdım o kadar.
Bu ise ince kot kumaştan diktiğim ikinci eteğim. Bu etekte çok basit bir kesim tekniği uyguladım. Kumaşı yere iki kat serdim. Etek boyunu işaretleyip alt ve üst kısmından bel ölçümün 4/1 ini dikiş payıyla işaretledim. Ön için ayrıca düğmelerin geleceği kısmı da pay olarak bıraktım. Ve karşılıklı iki bel ölçüsünü evaze olarak birleştirdim. Böylelikle çift en kumaşta tek boy kullanarak daha kiloşumsu bir görünüm kazandım.
Yine cep torbalarını tek kat olarak kesip eteğe monteleyerek hallettim.Önüne de göstermelik düğmeler diktim. Sadece en üst düğmeyi kullanılacak şekilde yaptım. Beline de yine daha rahat kullanılsın diye kemere kalın lastik gizleyerek bitirdim. Sevgili Fundacığıma çok teşekkür ediyorum. Onun sayesinde maksi etek sahibi oldum.

Hiç yorum yok: