20 Mart 2016 Pazar

ANALI KIZLI PİLİLİ ETEK

 Şişman göstereceğini düşünerek yıllardır büzgülü ve de pileli eteklerden kaçınıp hep kalem eteklere yönlendim ta ki geçtiğimiz günlerde hatırı sayılır  kilosu olan bir bayanın üzerinde pilili etek görünce kendime dikmeye karar verdim. Şu pudra renkli, atlı olan benim eteğim. Kot kumaştan ise kızıma diktim. Yine kalıp kullanmadım. Çift en kumaşı ikiye böldüm. Etek boyunu kendime göre ayarladım. Ve ilk olarak ortadan bir A pli aldım. Sonra bel ölçümün 2/1 i ölçüsüne inebileceğim kadar da iki yanlardan (yani pens alınacak kısımlardan) alıp iç kısma doğru yatırıp iğne ile sabitledim. En son olarak bel ölçümü biraz geniş tutarak bel bandını dikip  pilileri sabitledim. Üstelik o bel bandının içine kalınca yumuşak bir lastik geçirerek fermuarsız fakat iyi bir duruşa sahip eteğime kavuştum. Anlatmak dikmekten daha zor. Baktım ki bu şekilde etek dikmek çok basit bu gün aynı teknikle kızıma da iki etek kestim. Birincisi olan kot etek bitti. Diğeri de ayarlandı, sadece bel bandı takılacak ve etek ucu bastırılacak o kadar. Sürekli kalem etek diken biri için hem dikmesi hemde giymesi çok keyifli olacak sanırım. Herkese bol dikişli günler...

Hiç yorum yok: