10 Mart 2016 Perşembe

KRUVAZE KAZAK

Uzun zamandır kruvaze bir kazak dikme isteğim vardı. Ancak kruvaze kalıbım olmadığından ve bebekle kalıp çıkarma işine hiç ama hiç kalkışmak gibi bir niyetim olmadığından aklımda planlar yapıp duruyordum. Geçtiğimiz yaz annemin Gelibolu pazarından aldığı çok ince, çok iç gösteren ama çok kalite duran krem renk trikomu aldım ele. Baktım ki tek kat çalışsam hem iç gösterecek hemde ön kısımlarının nasıl kıvrılacağı meçhul. Kıvırma esnasında muhakkak ucuz bir görünüme sebep olacak aksaklıklar olacak. O yüzden kumaşı ikiye katlayıp basit bluz kalıbımı da aşağıda gösterdiğim şekilde yerleştirip tek bir ön kalıbını kestim. Sonra aynı şekilde bir ön daha kestim. Yine sırt kısmını da iki kat yapacağımdan dolayı iki adet sırt kestim ki onda bir espiri yoktu zaten. Kolları tek kat yaptım. Kol ve etek ucuna bant uyguladım. 

Öncelikle sırt kısmını yüz yüze verip yaka oyuğunu diktim sadece ve çevirdim. Daha sonra omuzlardan sırt ile ön parçaları birleştirdim. Kolları taktım ve kol altlarını diktim. Kol bantları ve etek ucu bantlarını da dikkatli bir şekilde dikip umduğumdan çok daha kolay bir şekilde kruvaze şık bir kazağa sahip oldum. Umarım anlatabilmişimdir. Bu şekilde kestiğimde ön kısımlar düz iplik çizgisinde kaldığından sarkma ve yakada yayılma olmuyor bu da işin püf noktası.
Sanırım bu ara dikiş bakımından verimli bir dönemdeyim. Çünkü sizlere göstermek için sabırsızlandığım bir kaç proje var elimde. Herkese keyifli günler..

Hiç yorum yok: